2012. július 8., vasárnap

Csicseriborsó, bab, lencse......

Borsónk idén kevés lett, annak nagy része is kiszáradt. Ennek kettős hasznát vettük. Én fejtettem a zöldborsót, Hunor pedig a szárazat. Én "pakoltam" adagoltam a 2 zacskónyi termést a fagyasztóba, kisfiam pedig markolózta, szállította a megsárgultakat. 

Szeretnék takarékoskodni.! Sikerül is,  de néha figyelmetlen vagyok, és ráakadok egy két lejárt termékre a kamrapolcon. Így történt ez 2 zacskó lencsével is. Mentség, hogy olyan helyen voltak ahol nem lehettek (volna..............)Óriási szerencsének köszönhetően nem mentek bele a bogarak. Mióta a gyermekem elindult, érnek vidám meglepetések a ház minden tájékán.

Reggel gondolkodtam mit is főzzek? Kaptam gyenge cukkiniket,   patiszont, tököt egy nagy szatyorral. A héten főztem krumplifőzeléket, sült cukkini karikákkal.Szalmonella fertőzés óta amikor lehet mellőzöm a tojást. Ezért a cukkinit finoman lesóztam, és paprikás lisztbe forgatva forró olajon megsütöttem. A cukkininek nagy sikere lett, a krumplifőzelék  mindig nyerő, jó választás volt. A párom leves mániás, én mindent szeretek, így jutott eszembe a lencse, és persze a bevált cukkini karikák. Ekkor még nem jártam a spejzban!!!!!!!!!! Fogalmam se volt az elfekvő készletről. Vettünk egy adag lencsét a zöldségesnél, sok minden mással együtt.  Válogatni kezdtem, mikor   jött Hunor : én is jövök, én is jövök. Imádom a gyerekemben ezt a kíváncsiságot, segítőkészséget, de a riasztó megszólalt bennem. Kimentem a spejzba, és kerestem két nagy tálat amiben majd ő válogathatja, főzheti a saját maga adagját. Félre nyúltam egy picit és furán nehéznek tűnt a doboz. Kinyitom és mint a mesében, ott vigyorgott a már említett kettő régi csomag. A legjobbkor találtam rájuk, 

 

 Kerítettem egy nagy terítőt, főzőedényt és indult a szinkron munka.
Azért az összhang nem volt teljes kettőnk között.............
 

 Mikor főtt a főni való, és én is ráértem lekuporodni, kezdődhetett a közös játék, 'írtunk - rajzoltunk'  aztán  jöttek a gépek, a lencse már  építészeti alapanyag lett.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése