2013. január 25., péntek

10 Tojás árából Puzzle.................

Kicsi város a miénk, kicsi piaccal, kevés létszámú árussal. A téli hónapokban a kevés kofából  is kevéske lesz. Szerdán és szombaton van csak piac. Ezért jó adag szerencse kell, hogy házi tojást tudjak venni. 
Volt egy bácsika, akitől évek óta vásárolok, Ő mindig félre tett nekem, mert tudta későn érkezünk. 
De a hidegben nem utazgat 2 faluból át, inkább az ottani piacra sétál ki.  Mit volt mit tenni, amíg nem jött újra vásároltam a bolti tápos, fakó tojást. Mígnem az egyik piaci napon felfedeztem egy másik árust, aki szintén saját tyúkjai alkotásait árulta. Nosza vettem 10-et és kértem, következő alkalomra is tegyen el 10 db-ot. Elérkezett a piac nap, megyek boldogan a tojásokért: 

- Jajj drágám, nincsen, nem tojnak a tyúkok. De legközelebb ha lesz teszek félre Nektek.

Hozzá tettem, hogy mi nem járunk korán, mert H. szeret(ne) sokáig aludni,(8,9,10) de az ovi miatt minden nap 7-kor, vagy még előbb ébresztem Őt. Ezért a szabadnapokon hagyom, aludja ki magát és akkor ébredjen amikor kedve van. 10 körül jövünk csak. 

JÓ.JÓ.

 szombaton: Jajj drágám, most tettem ki 5 perce, mert már elmúlt 10, és azt hittem nem jöttök..............Szerdára elteszek 20-at! Jajj, de kellemetlen ez nekem, mit csináljak, mit csináljak? (Kéztördelés látszott , kellemetlenül érinti mégiscsak jöttünk.  Tényleg elmúlt 10, csak a néni nem tudta ha én azt ígérem hogy megyek, akkor tűzön - vízen keresztül megyek, legfeljebb kések) 
Hunor nézelődött az asztalán, és rámutatott egy dobozra : Ez mi? 

AZ KIRAKÓ, DE NAGYOKNAK VALÓ.  válaszolt neki a nénike. (én is így láttam)

Mostanában nagy kedvence a puzzle, naponta többször is kiteszi őket, angyalka is hozott hármat, de sosem elég, kell az új, a kihívás.

Kéjem. Anya kéjem szépen, vegyük meg. Addig addig nézegette, simogatta a dobozt, míg a mamika azt mondta, vigyük el a tojás helyett, és azért az árért........./Kapva kaptam az alkalmon, én is vágytam már egy új darabra,  és és piacon vagyunk, valamit venni kell ha tojást nem is.....

A kezdeti nehézségek után, egyre  ügyesebben rakja ki a gyermekem, pedig 3 külön esemény van, 5x5, 6x6 és 7x7 darabosak. Melyik a kedvenc? Naná, hogy az icipicike, pedig az a legnehezebb. Mégis rakja , rakja, állandóan ezzel kezd, és halad visszafelé a nagyobb darabokhoz. Én fordítva tenném, felnőtt fejjel az apróhoz hozzá sem kezdenék..........De ezt titkolom, nehogy letörjem a lelkesedést. 
Hétfőre mindketten lebetegedtünk, ám szerdán összekapartam magunkat és a nagy hóban elkerekeztünk a piacra a TOJÁSOKÉRT.

 MI OTT VOLTUK, BETEGEN, GYENGÉN, DE ELMENTÜNK. 

Volt vagy 9.30 most is , de a nénike sehol. Volt vagy nem volt, nem tudni. Kíváncsian várom a holnapot, lesz tojás ? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése